Het chipsmerk stapt namelijk over op een verpakking met een papieren bodem in plaats van een metalen. Deze nieuwe koker van 165 gram bestaat voor 90% uit papier en kan na gebruik in de papierbak worden gedeponeerd, klaar voor recycling. Zo kan iedereen blijven genieten van de vertrouwde smaak, terwijl de verpakking na gebruik een tweede leven krijgt. De nieuwe koker heeft bovendien een meer natuurlijke en rustigere look and feel gekregen, die aansluit bij de duurzamere recyclebare verpakking.
Op dit moment wordt 95% van de verpakking van PepsiCo in Noord-Europa ontworpen voor recycling. De chipszakken zijn nu al gemaakt van 100% gerecycled of hernieuwbaar plastic. Daarnaast houdt de fabrikant zich bezig met de renovatie van hun merken en producten, met een verlaging van verzadigd vet, suiker en natrium. Ook denkt PepsiCo aan het klimaat met een elektrificatie van de Snacks fabriek in Broek op Langedijk, een toename van 'niet-diesel kilometers' transport en 100% hernieuwbare elektriciteit in alle fabrieken met behulp van zonnepanelen.
JIMMY’s, de producent van popcorn, nacho’s en chips, is bezig met de bouw van een nieuwe hoofdvestiging op het bedrijventerrein Dutch Fresh Port in Ridderkerk. Dit nieuwe bedrijvenpark is uitsluitend voor circulair en duurzaam opererende agrofood-bedrijven: een goede match met JIMMY’s en haar toekomstige ambities met betrekking tot duurzaamheid. In dit nieuwe pand integreert JIMMY’s namelijk verduurzamingsoplossingen als wind- en zonne-energie en biogas, en een speciaal gescheiden afvoersysteem voor afval-, hemel- en proceswater.