Past jouw assortiment bij all day eating? Tijd is geld en dat weten de all day eaters!
Tijd is geld en dat weten de all day eaters. De eettafel is voor hen zeker niet de belangrijkste plek om hun kleine maaltijd te nuttigen. Nee, zij doen dit lopend, bellend of achter hun laptop. Verpakking is voor hen daarom een doorslaggevende reden om wel of niet over te gaan tot een aankoop. Producten die zich er niet voor lenen om ‘on-the-go’ gegeten te worden zonder veel geknoei, verliezen de strijd in het schap. Kijk dus goed naar uw assortiment. Zitten er genoeg producten tussen in een goede verpakking? Zoals bijvoorbeeld met een handige afsluitbare verpakking.
Naast de trend van het ‘clockless’ of ‘all day eating’ blijft de consument zich focussen op een gezonde levensstijl. De behoefte aan gezonde tussendoortjes blijft dus groeien. Producten met minder of geen toegevoegde suikers en op basis van vruchten, noten, extra granen en vezels. Hoeveel procent van jouw assortiment valt onder deze noemer? Kijk of hier wellicht nog een verschuiving kan plaatsvinden. Gezonde snacks waarbij men kan genieten maar ook gezond bezig zijn werken gewoon goed voor jouw omzet. TIP: Naast een plek in het schap voor deze geschikte tussendoortjes, zorg je ervoor dat ze nogmaals oog-in-oog met het product komen te staan door second placement in de looproute. Een-plus-een is twee!
Natúúrlijk letten bewuste eters ook enorm op hun vochthuishouding. Drinken, drinken en nog eens drinken. Liefst water uiteraard, want dit geeft onder meer een enorme boost aan hun spijsvertering. Hoe kan je hierop inspelen? TIP: Het beste is om verschillende soorten water in uw assortiment op te nemen, zodat de consument ook afwisseling heeft en kan genieten van water met een smaakje. Nog iets om te overwegen: sappen en smoothies worden ook gezien als tussendoortje. Een groot succesnummer in iedere shop.