30-03-2024 | Dé drijfveer van Red Bull. Sinds 1987. Geïnspireerd door de functionele drankjes uit het Verre Oosten, richtte Dietrich Mateschitz halverwege de jaren '80 Red Bull op. Hij ontwikkelde niet alleen een nieuw product, maar lanceerde ook een uniek marketingconcept. Bovendien werd bij de presentatie van Red Bull Energy Drink op 1 april 1987 in Oostenrijk een compleet nieuwe productcategorie geboren: de energiedranken.
Red Bull geeft al jarenlang vleugels aan teams en atleten. Van F1 tot aan schaatsen, Red Bull zorgt dat atleten de juiste vleugels hebben om hun dromen te realiseren.
Red Bull Energy Drink is speciaal ontwikkeld voor momenten waarop je meer wil presteren, zoals tijdens werk, het studeren of lange autoritten. Wist je dat de hoeveelheid cafeïne in een blikje Red Bull vergelijkbaar is met één kopje koffie? In 100ml zit 32mg cafeïne. Naast het bekende donkerblauw/zilveren blikje hebben we ook suikervrije varianten én biedt de Red Bull Editions lijn diverse smaken, waardoor je klanten kunnen afwisselen.
Duurzaamheid is altijd al een onderdeel geweest van het DNA van Red Bull. Dit betekent dat er wordt gefocust op geschikte blikjes en verpakkingen, het verminderen van CO2-uitstoot en het energieverbruik bij productie en transport.
Alle aluminium blikjes van Red Bull zijn 100% recyclebaar. Gooi de blikjes daarom in de prullenbak en start de recyclingcyclus!