16-07-2024 | Je kunt het je nu niet voorstellen, maar eind jaren 50 had nog bijna niemand in Nederland gehoord van chips. In 2024 is deze categorie nog steeds een belangrijke drijver voor groei. Zo groeit chips al jarenlang harder dan alle andere categorieën en is het één van de weinige categorieën die op dit moment een volumegroei laat zien op landelijk niveau. Een goed moment dus voor de allereerste editie van Alles over Hartig. Vol trend, handige tips en natuurlijk laten we je ook weer kennismaken met spraakmakende en vooral smakelijke innovaties.
Een goede indeling van de shop helpt bij het realiseren van omzetgroei. Op pagina's 18 t/m 22 van Alles over Hartig zoomen we in op de diverse plaatsen in een shop waar consumenten met hartige snacks geconfronteerd kunnen worden. Daarnaast worden onderwerpen zoals presentatie van het assortiment, promotie en de samenstelling van het ideale schap besproken. Wist je dat meer dan 30% van de aankopen bij de kassa plaatsvindt? Meer interessante weetjes lees je in Alles over Hartig of klik op de button hieronder.
Fabrikanten nemen in toenemende mate hun verantwoordelijkheid op het gebied van duurzaamheid en verantwoord snacken. Zo is de koker van Pringles overgegaan naar een papieren bodem. Bij PepsiCo zijn producten verlaagd in verzadigd vet, suiker en natrium, zijn chipszakken gemaakt van 100% gerecycled en hernieuwbaar plastic en zijn transport en productie geëlektrificeerd. Ook bij de bouw van de nieuwe hoofdvestiging van Jimmy's staat duurzaamheid centraal.